Neulontaa - pienen pojan villatakki

Reilun viikon lomailun ja rentoutumisen jälkeen on alkanut viritä innostus tehdä jotain käsillä. Kaappia penkoessa löysin muutaman ihanan kerän Dropsin Fabel ja Alpaca lankaa ja siitä se sitten lähti. Eilen tartuin siis puikkoihin ja kävin vielä kaupasta ostamassa uudet, kun ei ollut aivan oikean kokoisia omasta takaa. Ostin samalla myös virkkuukoukun, jos vaikka opettelisi virkkaamaan tänä kesänä. Kivaa! :)


Tästä olisi tarkoitus tulla villatakki pienelle pojalle. Takakappale valmistuu ehkä jo tänään. Ongelma on vain siinä, että tarvitsen vielä pari kerää Alpaca-lankaa, sitä minulla ei ole tarpeeksi koko villatakkiin. Pitääkin laittaa tilaus pikimmiten, ettei työ pahasti keskeydy sitten kun lanka loppuu.

Kommentit

  1. Virkkaaminenkin on kivaa! Kivan värikästä lankaa. Tuollaista pientä neulontatyötä on kiva tehdä, kun valmista tulee aika pian.

    VastaaPoista
  2. Voi vitsi. Mä jo luulin, että neulot minulle =) Olis ollu kyllä ihan mun väristä lankaakin - huoh. =) Minäkin jopa harkitsin, että neuloisin jotain tässä pari päivää sitten, mutta kun ei löytynyt nättiä lankaa, eikä mulla mitään kivaa malliakaan ollut mielessä niin olkoonpa sitten.

    VastaaPoista
  3. Trina: Minä en ole lapsena kunnolla oppinut virkkaamaan (olin vasenkätisenä murheenkryyni käsityönopettajalle ;) enkä sitten ole aikuisenakaan oikein innostunut. Mutta nyt tuntuu että se voisi olla opettelemisen arvoinen taito. Aloitan nyt tuollaisesta kohtalaisen pienestä työstä, koska minulla on vähän paha vika innolla aloittaa, mutta loppuun en pääse koskaan, kun innostus hiipuu.

    Virpi: Mietin itsekin, että ihan on Virpin väristä lankaa :) Mahtaako olla teidän juniorin väristä kans? ;) Saa nyt sitten nähdä minkä kokoinen tuosta neuleesta tulee, mallineuleen koko oli aivan eri puikoilla mitattu, joten lopputuloksesta ei tiedä, vaikka olisi liian pieni jo heti alkuunsa. Toivottavasti kuitenkaan ei.

    VastaaPoista
  4. Ihanan väriset langat, sellaiset ihan houkuttelevat neulomaan:)

    VastaaPoista
  5. Neuleesta tulee kyllä herkullisen värinen !

    VastaaPoista
  6. Eve: Kiitos, ihan totta, että kauniista langoista on kiva neuloa :)

    Marika: Kiitos, tykkään kyllä tosi paljon tuosta Dropsin Fabel ja Alpaca-langoista, niissä on valtavan suuri määrä värivalikoimaa.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos paljon viestistäsi!

Suositut tekstit